Salgs- og leveringsbetingelser
1. Bestilling av varer
På eico-as.no kan du handle hele døgnet. Det må tas hensyn til at butikken i enkelte tilfeller kan være stengt pga. vedlikehold, og du kun kan foreta kjøp når butikken er åpen.
For å handle på eico-as.no, skal du være minimum 18 år samt benytte et gyldig betalingskort som vi aksepterer.
Det er enkelt å handle hos oss. Du klikker inn under din ønskede kategorien, og her vil du kunne finne presis den varen som passer til deg. Varen legger du i "handlekurven". Det er selvsagt mulig både å tilføye flere varer til "handlekurven", samt så slette varer derfra. Dette er mulig helt inntil du velger å bekrefte ditt kjøp.
2. Betaling og firmainformasjon
Vi tar følgende betalingskort: Visa, Mastercard og Eurocard.
Det vil ikke bli trukket gebyrer ved betaling med kredittkort, med mindre det benyttes kort som er utgitt i et IKKE-EU-land. I slike tilfeller vil det bli oppkrevd gebyr på visa og Mastercard. (2,75%).
Mottaker av betalingen er:
EICO AS Norge
c/o EICO AS
Østergade 118
DK-9700 Brønderslev
Tel: +47 21 935 359
salg@eico-as.no
O. nr. NO 976 073 916 MVA
3. Vi trekker ikke beløpet fra din konto før varen er sendt fra oss
Etter et gjennomført kjøp, vil du motta en e-post som bekrefter ditt kjøp. Bemerk vennligst at dette ikke er ordrebekreftelsen, bare en bekreftelse på at vi har mottatt din ordre. I det øyeblikket vi har behandlet din ordre, fremsendes en ordrebekreftelse, og når dine varer er sendt, sender vi en kvittering til deg. Det er først på dette tidspunktet at beløpet vil bli trukket fra din konto.
4. Levering
Fraktprisen er en standardpris på NOK 75,- inklusive moms. Denne prisen er gjeldende for hver ordre bestilt på eico-as.no. Fraktprisen avhenger altså ikke av ordrens samlede vekt, størrelse, pris, antall varer eller leveringsadresse. Våre leveringsbetingelser gjelder i hele Norge, unntatt Svalbard.
4.1 LEVERINGSBEKREFTELSE
Du vil motta en e-post om leveringstidspunkt for varene dine. Estimert leveringstid er 5-8 hverdager etter at vi har mottatt ordren. Dersom, mot forventning, varen ikke er på lager, vil du motta en e-post med ny forventet leveringstid.
4.2 LEVERING DERSOM MOTTAKER IKKE ER HJEMME
Dersom du ikke er hjemme, kjører sjåføren pakken til en pakkeutlevering i nærheten av din adresse, og du skal selv hente pakken der. Sjåføren etterlater et kort med pakkenummer, navn og adresse på pakkeutleveringen hvor du skal hente den. Du har 10 hverdager til å hente pakken. Husk å medbring gyldig ID.
5. Forbehold
Det tas forbehold for: trykkfeil og bilder som ikke er rettvisende, avgiftsendringer, utsolgte varer, restordrer, ikke fremkomne varer, valutaendringer, lagerstyringsfeil, prisendringer og force majeure.
Avvik i fargegjengivelse i forhold til viste produktbilder kan ikke utelukkes. Hvis fargenyansen er svært avgjørende, anbefaler vi at du ser produktet i virkeligheten, før det bestilles/monteres.
Vi har gjort alt vi kan for å vise fargen på produktet så presist som mulig, men farger på våre bilder kan avvike fra originalen. Det kan f.eks. være på grunn av innstillingene på din skjerm eller printer, slik som kontrast, lysstyrke eller type skjerm.
I tillegg kan andre faktorer som f.eks. lys og skygge, påvirker produktets farge.
Returnering hvis du angrer
Når du handler hos eico-as.no har du 14 dagers angrerett. Det vil si fra dagen du mottar varen, vil du ha 14 dager til å meddele oss at du angrer kjøpet, og deretter sende varen retur til oss. Dersom fristen utløper på en helligdag, lørdag, grunnlovsdag, juleaftensdag eller nyttårsaftensdag, forlenges fristen til den følgende hverdag.
Du har rett til å sjekke varen forsiktig, men for å kunne returnere varen må den være i tilnærmet samme stand. Produktet må være ubrukt og være i original emballasje med tilhørende innvendig emballasje. Dersom du håndterer produktet i større utstrekning enn det som har vært nødvendig for å fastslå produktets art, egenskap og funksjon har EICO rett til å få erstattet den verdireduksjon håndteringen av produktet har medført. Legg merke til at etiketten på emballasjen må være intakt. Angreretten gjelder ikke dersom du har brukt det nye produktet.
EICO må varsles innen fristen dersom du ønsker å benytte deg av angreretten. Ved henvendelse på e-post salg@eico-as.no eller på telefon +47 21935 359 vil du motta en returseddel og adresse hvortil du kan sende din vare retur til os. Vedlegg returseddel med angivelse av årsaken til returneringen samt en kopi av fakturaen sammen med produktet som skal returneres. Det gjøres oppmerksom på at du selv skal betale for transportkostnadene. Skader som følge av utilstrekkelig emballasje vil ikke bli refundert. Returprodukter må ikke returneres som postoppkrav.
Bemerk vennligst at angreretten ikke gjelder for varer utenfor vårt normale sortiment som er bestilt hjem og kjøpt hos oss. I tillegg gjelder at angreretten ikke gjelder ukurante varer samt spesialfremstilte varer. EICO forbeholder seg retten til å avvise enhver ikke-reklamasjonsberettiget returnering dersom det mottatte er defekt eller - etter EICOs vurdering - er i en slik stand at det ikke kan tas på lager og videreselges.
5.1 Tilbakelevering
Ved tilbakelevering bør du sikre deg at varen er pakket forsvarlig inn samt returnert til oss i original emballasje. Du har nemlig ansvaret for varens stand, inntil den er levert til oss. Av den årsaken, oppfordrer vi til å spare på kvitteringer samt eventuelle sporingsnumre.
5.2 Varens stand hvis du angrer kjøpet
Angrer du et kjøp, skal varen fremstå som ny ved tilbakelevering. Er varen skadet eller bærer preg av å ha vært brukt, fratrekkes et beløp tilsvarende verdiforringelsen som skyldes bruken. Tilsvarende vil returbeløpet miste verdi dersom varen har vært installert eller montert. Er varen verdiløs, er du ikke berettiget til å få dine penger tilbake.
6. Reklamasjon - dersom det er noe galt med varen
Når du handler hos oss, er ditt kjøp dekket av forbrukerkjøpsloven. Du har som forbruker reklamasjonsrett i to år, og reklamasjon skal skje senest to år etter at du mottok produktet. Fristen for å reklamere er derimot fem år dersom produktet, eller deler av det, er ment å vare vesentlig lenger ved vanlig bruk. Dette betyr at du enten kan få varen reparert, ombyttet, pengene tilbake eller avslag i prisen, avhengig av den konkrete situasjonen. Dette betinger selvfølgelig at reklamasjonen er berettiget, og at mangelen ikke er oppstått som følge av feilaktig montering eller bruk av produktet.
Reklamasjon av feil og mangler, som bør oppdages ved normal besiktigelse og kontroll av varen, skal meddeles til EICO innen rimelig tid.
Er reklamasjonen berettiget, refunderer vi dine rimelige fraktkostnader som det har kostet å sende varen retur til oss. Dersom det viser seg at du selv har vært skyld i skaden, eller hvis varen ikke feiler noe, vil reklamasjonen ikke være berettiget. I dette tilfelle vil du selv skulle betale for transportkostnaden og eventuelt uberettiget servicebesøk. Dersom du vil innberette en reklamasjon, bes du sende en e-post til salg@eico-as.no, eller ringe på telefon: +47 21935 359. Heretter vil du få tilsendt en returseddel og adresse hvortil du kan sende din defekte vare retur til oss. Vedlegg returseddel med angivelse av årsaken til returneringen samt en kopi av fakturaen sammen med varen. Det gjøres oppmerksom på at du selv skal betale for transportkostnadene.
Husk å pakke varen forsvarlig inn, og helst i den originale emballasjen - og sørg alltid for å få en kvittering for avsendelsen. Husk på at det er du som har ansvaret for pakken inntil vi mottar den. Derfor bør du spare på postkvitteringer samt sporingsnumre og liknende.
6.1 Ved Levering
Når du får levert din vare, er det viktig at du sjekker emballasjens tilstand. Dersom selve varen også ser ut til å ha tatt skade, skal du kontakte oss så raskt som mulig. Dette kan gjøres på e-post salg@eico-as.no eller på telefon +47 21935 359. Dette bes meldes senest syv dager etter mottakelse. I tillegg, dersom produktemballasjen er beskadiget, noteres dette på fraktbrevet innen underskrift.
6.2 Ved feil/mangler når varen er tat i bruk
Kan du ikke umiddelbart se skader eller mangler på din bestilte vare, og du velger å installere og montere varen, men den likevel ikke fungerer optimalt, er det viktig at du sjekker om den er blitt montert korrekt. Ser din kjøpte vare ut til å være montert korrekt, men fungerer den likevel ikke, er det meget viktig at du kontakter oss med en gang. Dermed er det enklere for oss å konstatere om defekten skyldes en opprinnelig feil, eller om det er snakk om slitasje eller feil bruk av varen.
Dersom feilen kun oppstår sporadisk, altså hvis feilen ikke er kontinuerlig, men bare fremkommer i perioder, er det viktig å notere når, hvordan og i hvilke situasjoner feilen oppstår. Det gjør det enklere for oss å tyde feilens opprinnelse og komme tilbake med et godt og raskt svar til deg.
7. Persondatapolitikk og Cookies
EICO innsamler på forskjellig vis opplysninger om deg. Du kan her lese hvilke opplysninger vi behandler om deg og til hvilket formål. Du kan lese om dine rettigheter og om bruken av cookies.
Senest oppdatert: 21. desember 2018